lördag 9 maj 2015

Inställt pga sjukdom

I helgen är det Ekenäs riddarspel en super mysig tillställning som jag skulle ha åkt på. Men personen jag skulle dela medeltidstält med blev sjuk. Så jag hade om jag ville vara med på riddarspelen varit tvungen att ha sovit i bilen eller åkt ca 7 mil enkel resa hem för att sova hos mina föräldrar. Då min kropp lider av eds är att sova i bilen allt annat än optimalt. Att köra 7 mil två gånger om dagen och sen 30 mil för att komma hem till mig( ja 30 mil upp till Ekenäs med) säger ekonomin stopp för så jag fick var så snäll och stanna hemma. Jag som sett fram emot att träffa alla vänner och medeltida bekanta, se torneringen och gå på marknaden äta gott dricka gott och ha det underbart! Vad jag nu med facit i hand kan berätta var att min eds har däckat mig ännu en dag så här ligger jag nu i min säng och har för ont för att resa mig, tyvärr är det även så att ju längre tid jag ligger stilla ju ondare får jag. Så strax ska jag ta mig in i duschen och låta vattnen mjuka upp min kropp. Hur jag ska göra med mat de vet jag inte orkar inte tänka på det just nu... För nu tycker jag synd om mig som har ett så litet konto att jag inte har råd att vara på Ekenäs och att jag har så ont tack vare eds´n...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar